Nieuwe innovatiefase bij Hidden Profits Marketing
Na ruim 20 jaar is er een wisseling van de wacht in het managementteam van Hidden Profits Marketing (HPM). Oprichter Aernout Leezenberg en mede-aandeelhouder Wouter Cornelissen hebben besloten om per 1 januari 2025 zich volledig te richten op kwaliteit en innovatie binnen HPM. Het dagelijkse operationeel management wordt overgedragen aan Benno Op ten Berg, Kim Sterkenburg en Ivo van Leeuwen.
Focus aandeelhouders: doorgroeien
Aandeelhouders Leezenberg en Cornelissen richten zich met deze nieuwe focus op doorgroei van de organisatie d.m.v. het creëren, activeren en coachen/ondersteunen bij innovatie en verdere kwaliteitsverbetering. Zowel voor het HPM team als voor de gehele fitnessbranche. Leezenberg focust op communicatie, creatie en community. Cornelissen focust op online marketing technieken en -kennis en productontwikkeling. Daarnaast blijven beiden nadrukkelijk actief betrokken bij de strategie in de rol van aandeelhouder.
Nieuw MT
Het nieuwe management team wordt voor de eerste zes maanden gevormd door twee huidige MT leden Benno Op ten Berg en Kim Sterkenburg (zij vullen samen de Co-CEO rol in) en worden versterkt door de toetreding van Ivo van Leeuwen.
Benno Op ten Berg is al sinds 2018 (internationaal) sales director binnen HPM. Kim Sterkenburg was o.a. jarenlang clubmanager en regiomanager bij zowel de Fitness First als de HealthCity keten en sinds januari 2023 binnen HPM verantwoordelijk voor operationele en managementzaken. Ivo van Leeuwen heeft sinds 2018 alle operationele rollen binnen HPM vervuld; online marketeer, client success manager en teamleider. Meest recent is hij verantwoordelijk voor processen en technologie, zowel ondersteunend aan organisatie als o.a. de HPM websites voor klanten.
AI, Automatisering en Academy
Op ten Berg: “Om de marktleiderspositie van HPM te versterken, en om tegelijk meer waarde voor de klanten te leveren, zetten we als MT de komende maanden vol in op drie fundamentele pijlers voor de volgende groeifase.”
Sterkenburg vult aan: “De drie pijlers omvatten ten eerste actieve toepassing van Artificiële Intelligentie (AI). Ten tweede centrale automatisering van processen en projecten voor efficiëntie en meer en snellere service aan onze klanten. En tot slot het upgraden van de huidige HPM kennisplatformen tot één centrale en doorlopend geüpdatete HPM marketing academy.”
Over Hidden Profits Marketing
HPM is opgericht in 2004 en is het toonaangevende online fitness marketingbureau, gevestigd in Amsterdam. De bedrijfsmissie is het genereren van ‘healthy profits’ voor alle soorten fitnessclubs d.m.v. de GroeiFormule en varianten daarop. Het team bestaat momenteel uit 30 fitness marketing experts.
HPM is als enige in fitnessmarketing gecertificeerd partner van zowel Google als Meta/Facebook. Er zijn actieve partnerschappen met o.a. InBody, Virtuagym, LijfstijlCoaches, X-FITTT en HYROX. Het klantenbestand omvat naast reguliere sportscholen, personal training studio’s en gyms ook gerenommeerde fitnessketens, zoals Happy Bodies, My35’, Sport & Slank Studio’s, Enforce, BodiFit (Slovenië) en Retro Fitness (USA).