15 october 2025
Efficiënter coachen en hogere retentie door koppeling BenFit & ClubPlanner
15 october 2025
populair
Leden binnenhalen is één, behouden minstens zo belangrijk. Een goede trainingservaring is cruciaal, maar voeding speelt net zo’n grote rol. Uit cijfers blijkt dat leden die een voedingsprogramma volgen gemiddeld 13,2 maanden langer lid blijven en vaker naar de club komen. Dat betekent betere resultaten én extra omzet.
Dankzij de nieuwe koppeling tussen BenFit en ClubPlanner wordt het voor coaches eenvoudiger om leden te begeleiden op het gebied van voeding. Gegevens zoals naam, adres en geboortedatum worden automatisch vanuit ClubPlanner ingeladen in BenFit. Daardoor verdwijnt handmatig werk en kunnen coaches zich richten op waar het écht om draait: coachen.
Praktijkervaring bij My35’
Louk van My35’ ervaart dagelijks hoe effectief dit werkt. Zijn clubs gebruiken toonaangevende partijen als Milon, Sportivity, ClubPlanner, FitPeaks, Feedback4Sport en BenFit. Losse aanbieders zijn vaak sterk in hun specialisme, maar dat kan onoverzichtelijk zijn. De koppeling brengt hier uitkomst.
De klantenkaart in ClubPlanner kan met één klik doorgestuurd worden naar BenFit. Vanuit daar kan direct een voedingsplan worden aangemaakt. Louk: “Niet alleen heel simpel, maar vooral ook heel effectief.” Coaches besparen tijd en kunnen sneller leden begeleiden.
Geautomatiseerde marketing
De samenwerking biedt ook marketingvoordelen. Dankzij nieuwe mailflows, ontwikkeld door BenFit en ClubPlanner, kunnen leden automatisch en gericht benaderd worden. Emile van BenFit: “BenFit is meer dan alleen een voedingsprogramma. Belangrijk voor ons is dat onze klanten succesvol zijn met ons programma. De samenwerking met ClubPlanner is een mooi voorbeeld van hoe het succes van onze klanten vergroot kan worden.”
Marco van ClubPlanner vult aan: “Het gaat niet alleen om de koppeling, maar juist om de combinatie met slimme mailflows. Samen staan we sterker en creëren we extra commerciële kansen. Zo wordt het makkelijker om leden te interesseren voor voeding én vervolgprogramma’s automatisch op te vangen.’’
Betrouwbare partners
Naast efficiëntie en marketing benadrukt Louk het belang van goede service. Tijdens de testfase stuitte hij op een bug; “BenFit loste dat binnen een paar uur op.” Voor Louk bewijst dit hoe belangrijk een sterke back-office is.
Meer rendement, minder werk
De koppeling tussen BenFit en ClubPlanner levert clubs een win-win: minder administratie, meer aandacht voor leden en hogere retentie. Louk’s advies: “Gewoon even met BenFit bellen en de koppeling aanzetten. Heb je nog geen voedingsoplossing? Ook even bellen natuurlijk.”
Dankzij de nieuwe koppeling tussen BenFit en ClubPlanner wordt het voor coaches eenvoudiger om leden te begeleiden op het gebied van voeding. Gegevens zoals naam, adres en geboortedatum worden automatisch vanuit ClubPlanner ingeladen in BenFit. Daardoor verdwijnt handmatig werk en kunnen coaches zich richten op waar het écht om draait: coachen.
Praktijkervaring bij My35’
Louk van My35’ ervaart dagelijks hoe effectief dit werkt. Zijn clubs gebruiken toonaangevende partijen als Milon, Sportivity, ClubPlanner, FitPeaks, Feedback4Sport en BenFit. Losse aanbieders zijn vaak sterk in hun specialisme, maar dat kan onoverzichtelijk zijn. De koppeling brengt hier uitkomst.
De klantenkaart in ClubPlanner kan met één klik doorgestuurd worden naar BenFit. Vanuit daar kan direct een voedingsplan worden aangemaakt. Louk: “Niet alleen heel simpel, maar vooral ook heel effectief.” Coaches besparen tijd en kunnen sneller leden begeleiden.
Geautomatiseerde marketing
De samenwerking biedt ook marketingvoordelen. Dankzij nieuwe mailflows, ontwikkeld door BenFit en ClubPlanner, kunnen leden automatisch en gericht benaderd worden. Emile van BenFit: “BenFit is meer dan alleen een voedingsprogramma. Belangrijk voor ons is dat onze klanten succesvol zijn met ons programma. De samenwerking met ClubPlanner is een mooi voorbeeld van hoe het succes van onze klanten vergroot kan worden.”
Marco van ClubPlanner vult aan: “Het gaat niet alleen om de koppeling, maar juist om de combinatie met slimme mailflows. Samen staan we sterker en creëren we extra commerciële kansen. Zo wordt het makkelijker om leden te interesseren voor voeding én vervolgprogramma’s automatisch op te vangen.’’
Betrouwbare partners
Naast efficiëntie en marketing benadrukt Louk het belang van goede service. Tijdens de testfase stuitte hij op een bug; “BenFit loste dat binnen een paar uur op.” Voor Louk bewijst dit hoe belangrijk een sterke back-office is.
Meer rendement, minder werk
De koppeling tussen BenFit en ClubPlanner levert clubs een win-win: minder administratie, meer aandacht voor leden en hogere retentie. Louk’s advies: “Gewoon even met BenFit bellen en de koppeling aanzetten. Heb je nog geen voedingsoplossing? Ook even bellen natuurlijk.”

